Berlingske Business

Supermarkeder snyder dig for tilbud

Butikker holder døgnåbent
Foto:

Hele 44 procent af danskerne har inden for de seneste seks måneder mindst én gang opdaget, at et tilbud i et supermarked ikke går ind til den rigtige pris, når de kommer frem til kassen.

Hele 44 procent af danskerne har inden for de seneste seks måneder mindst én gang opdaget, at et tilbud i et supermarked ikke går ind til den rigtige pris, når de kommer frem til kassen. Det viser en undersøgelse, YouGov har lavet for Søndagsavisen.

»Det er dybt problematisk, for tilbudsannoncer trækker rigtig mange kunder ind i butikken, og så skal prisen selvfølgelig stemme. Supermarkeder må se at få løst de her problemer. Som det står nu, tjener de en masse uberettigede penge på kunder, som ikke opdager, at rabatten ikke bliver trukket,« siger Tina Dhanda, seniorjurist i Forbrugerrådet Tænk, til Søndagdavisen.

Det i sær kunder i Dansk Supermarkeds butikker, som oplever at blive snydt for rabatter. 21 procent af Nettos kunder har oplevet det inden for seneste seks måneder, 18 procent af Bilkas og 17 procent af dem, der handler i Føtex.

Coop

»Det er bestemt ikke godt, det her resultat, og det vil helt sikkert give heftig aktivitet helt ind på ledelsesgangene i Dansk Supermarked,« siger Bruno Christensen, ekspert i detailhandel.

I Dansk Supermarked er de kede af at have flest kunder, der oplever problemerne.

»Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende. Vi undersøger løbende, om vi kan forbedre vores systemer og procedurer, så fejl kan undgås,« skriver Julie Spanner Kloppenborg, kommunikationsmedarbejder i Dansk Supermarked, i en mail til Søndagsavisen.

RB Plus Masser af økoforbrugere, men få landmænd

De mange fejl koster højst sandsynligt en del danskere penge. Godt hver fjerde tjekker nemlig kun deres kvittering en gang imellem.

»Jeg kan kun opfordre forbrugerne til at være kritiske og tjekke deres kvitteringer,« siger Tina Dhanda.

Butikkerne med færrest problemer er tyskerne, Aldi og Lidl. Her har henholdsvis fire og seks procent oplevet problemet de seneste seks måneder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen