Berlingske Business

Succes, så det klodser

Succes, så det klodser - 1
Lego oplevede sidste år, et salg der lå over det forventede. Her ses det hvide hus afbildedet i Lego. Foto:

Lego fik et overraskende godt 2008 med tocifrede vækstrater næsten overalt.

For den danske legetøjskoncern Lego blev 2008 et succesår, der klodser.

Lego opnåede en vækst på to procent på alle markeder med undtagelse af Japan, og forventningerne er ikke mindre for i år oven på et julesalg, som var ventet med spænding. Modsat forventningerne har mange købte dyrere Lego-produkter. Det mest solgte i Tyskland er således en æske til over 1.000 kroner.

»Det vigtigste for os er altid det faktiske salg ud af butikkerne, og der kunne vi i slutningen af december se, at det var gået bedre end ventet,« siger Mads Nipper, koncerndirektør med ansvar for salg og produkter, til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Han vil dog først sætte tal på, når Lego fremlægger sit regnskab i næste måned, men er »kontrolleret optimistisk« for 2009.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen