Berlingske Business

Stylepit opnår ventet driftsresultat trods svingende omsætning

aaa
Medstifter og bestyrelsesmedlem i online-tøjbutikken Stylepit, Christian Bjerre Kusk. Foto:

Onlinetøjbutikken Stylepit har på trods af store udsving i omsætningen i den forløbne periode af selskabets andet kvartal formået at opnå et driftsresultat på EBITDA-niveau og et cashflow, som er på linje med selskabets budgettering.

Det oplyser selskabet til fondsbørsen som følge af det købstilbud, der udløber 10. december klokken 16.00.

- Oktober måned og starten af november var svage grundet det lune efterårsvejr, og modsat har anden halvdel af november og begyndelse af december været gode. Det kan oplyses, at Stylepits omsætning på "Black Friday" voksede med 63 pct. mod året før, og dagen bød på en historisk høj dagsomsætning, skriver selskabet.

Anders Holch Povlsen, Bestseller.

Stylepit oplyser i fondsbørsmeddelelsen, at selskabet vil have afholdt en række ikke-budgetterede ekstraordinære omkostninger, som følge af Bestseller-koncernens tilbud blandt til at corporate finance rådgivning, omkostninger relateret til Bestseller-koncernens ansøgning til konkurrencemyndighederne og til øvrig rådgivning.

I alt løber de samlede omkostninger for denne proces op til omkring 2,5 mio. kr.

Bestseller-koncernen har afgivet et tilbud på alle Stylepits aktier til 0,20 kr. per aktie. Tilbuddet udløber torsdag eftermiddag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen