Berlingske Business

Stylepit i kursridt trods fortsat tænkepause for ledelsen

stylepit
Stylepit Foto:

Efter at aktien i tøjvirksomheden Stylepit i ugens løb er fløjtet i vejret, oplyser selskabet fredag efter børslukketid, at det fortsat er ved at analysere de strategiske muligheder, som det første gang oplyste om 27. marts.

- Bestyrelsen har noteret sig de seneste dages udvikling i Stylepit-aktiens kurs og omsætning, begynder Stylepit meddelelsen til fondsbørsen.

Stylepit-aktien steg i løbet af ugens første fire dage med samlet 67 pct., mens den fredag dog faldt 6 pct. til 0,865 kr.

På baggrund af den udvikling har selskabet så fundet det på sin plads at informere om, at det fortsat er ved at analysere mulighederne, og at der på nuværende tidspunkt ikke er truffet beslutninger, ligesom der heller ingen sikkerhed er for, at Stylepit vil indgå i en transaktion i fremtiden.

- Ledelsen i Stylepit vil offentliggøre en selskabsmeddelelse, hvis og når det anses for nødvendigt eller passende, fremgår det.

I meddelelsen fra 27. marts fremgik det, at bestyrelsen og direktionen havde iværksat en analyse for at identificere strategiske og strukturelle muligheder for at øge omsætningen og indtjeningen samt styrke selskabets kapitalgrundlag.

Stylepit venter uændret en omsætningstilbagegang i regnskabsåret 2014/15 på 20 pct. med en nettoomsætning i niveauet 380 mio. kr., og som en konsekvens af den lavere omsætning ventes et driftsresultat (EBITDA) i niveauet minus 28 mio. kr.

/ritzau/FINANS

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen