Berlingske Business

Stort overskud hos L'Easy- og Inspiration-ejer

tirsdag
Tirsdag: Koncernen 3C Retail, der omfatter L'Easy, wupti.com og Inspiration, lander et overskud på 237 mio. kr. for 2014, hvilket er en mindre fremgang i forhold til året før. Det er den fynske milliardær Niels Thorborg, som står bag 3C Retail. Foto:

Koncernen 3C Retail, der omfatter L'Easy, wupti.com og Inspiration, lander et overskud på 237 mio. kr. for 2014, hvilket er en mindre fremgang i forhold til året før.

Det er fortsat en god forretning at udleje og sælge forbrugsgoder som hvidevarer og fobrugerelektronik samt livsstilsprodukter. Således har koncernen 3C Retail, der omfatter L'Easy, wupti.com og Inspiration i 2014 oplevet en mindre fremgang i forhold til året før og kan præsentere et overskud efter skat på 237 mio. kr.

Det er knap syv mio. kr. mere end i 2013, mens også omsætningen er steget med knap 50 mio. kr. fra 1.908 mio. kr. til 1.954 i 2014. Resultatet forrenter egenkapitalen med 17,2 pct.

»Vi har skabt et solidt resultat, som er på niveau med vores forventninger. Det er skabt i en tid, hvor der stadig har været en vis tilbageholdenhed hos de danske forbrugere, og hvor vi har mødt intensiv konkurrence fra andre aktører specielt på det danske marked. Derfor er vi tilfredse med resultatet,« siger Niels Thorborg, koncernchef i 3C Retail.

3C Retail har de seneste år gennemført en reorganisering, som gør forretningsenhederne i koncernen mere selvstændige.

Inspiration omdannes til livsstilsbutikker

Det medfører blandt andet, at isenkræmmerkæden Inspiration følger den strategi, der blev lagt for et par år siden. Det er en fem-årsplan, der skal forvandle Inspiration fra en traditionel isenkræmmerkæde til en kæde af inspirerende livsstilsbutikker. Det har betydet en række investeringer i både opkøb og modernisering af butikker.

21BUSniels-thorborg.jpg

»Det er en fornøjelse at besøge Inspirations butikker rundt omkring i landet og se, at der bliver lagt en stor indsats i at gøre butikkerne til en oplevelse, der ikke ligner den, man møder hos konkurrenterne. Inspiration er rigtig godt på vej, og jeg er overbevist om, at udviklingen vil fortsætte og gøre Inspiration endnu mere attraktiv for kunderne i de kommende år,« siger Niels Thorborg.

L'Easy går frem i Sverige og Norge

I L'Easy, der udlejer og sælger forbrugsgoder som hvidevarer og fobrugerelektronik, var 2014 præget af tilbageholdende danske privatkunder, mens der var en fremgang for L’Easy i Sverige og Norge og for L’Easy Business i Danmark, oplyser 3C Retail.

Wupti.com sælges til Dansk Supermarked

»Vi har set en god udvikling i Sverige og Norge i de senere år, og det er glædeligt, at vi kan bygge videre på den tendens år efter år. Det betyder naturligvis også, at disse markeder får større betydning i det samlede billede - både i hverdagen og i vores årsregnskab,« siger Niels Thorborg.

Også wupti.com, onlinevirksomhed med salg af hvidevarer og forbrugerelektronik, har holdt et niveau, som har gjort virksomheden interessant for andre aktører, skriver 3C Retail i selskabsmeddelelsen. 3C Retail accepterede i foråret 2015 et tilbud fra Dansk Supermarked om at købe wupti.com.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen