Berlingske Business

Storbritanniens ældste produktionsvirksomhed går online

TRAVEL-PHILADELPHIA
Liberty Bell i Philadelphia der ringede den amerikanske uafhængighed ind Foto:

Fortid og nutid mødes på nettet, når Storbritanniens ældste produktionsvirksomhed Whitechapel Bell Foundry begynder salg over internettet.

De støbte det amerikanske uafhængighedssymbol Liberty Bell i 1752, og de støbte det britiske nationalsymbol Big Ben i 1856, og de støber stadig kirkeklokker, som de har gjort, siden Elizabeth den Første regerede. Men nu satser Whitechapel Bell Foundry fra 1570 på det brede salg af små ringeklokker og gode gammeldags akustiske dørklokker.

pix-bedemand


Whitechapel Bell Foundry har således startet onlinesalg via det halvandet år gamle svenske firma Tictail, som gratis formidler onlinesalg for 30.000 virksomheder med England som det hurtigst voksende marked.
 
Kathryn Hughes, der er direktør for familieforetagendet, siger til The Guardian, at hun og manden længe har taget tilløb til at gå på nettet med klokkerne.
pix-Gammelt billede


»Vi lægger ud med at sælge vores mindste klokker, som kan bruges til at ringe ind til the og den slags. Så er der vores bordklokker, de klokker man bruger i skolegården, og så dørklokker. Folk vil have rigtige dørklokker nu - ikke dem der brummer,« siger Kathryn Hughes til The Guardian.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen