Berlingske Business

Stor detailkæde melder om svækket Apple-salg

APPLE-RUSSIA/PRICEFIXING-ALLEGATIONS
Target samarbejder nu med Apple om at få vendt den sløje udvikling. Foto:

Det går sløjt med at få langet Apple-produkter over disken hos den amerikanske detailkæde Target.

I andet kvartal blev der nemlig solgt 20 pct. færre Apple-produkter, fortæller Target på en telekonference ifølge Bloomberg News.

Handlen med elektronikvarer i Target-butikkerne har generelt været under pres, og samlet har der været tale om en "tocifret" nedgang i salget af elektronik.

Target samarbejder nu med Apple om at få vendt udviklingen.

TARGET-BREACH/

Target meldte i sit regnskab for andet kvartal tidligere onsdag om et fald i omsætningen på 7,2 pct. til 16,2 mia. dollar. Det var som ventet ifølge analytikerestimater indsamlet af Bloomberg.

Regnskabet var ledsaget af en nedjustering af forventningerne til 2016. Dermed venter kæden i 2016 en indtjening per aktie på 4,80-5,20 dollar frem for tidligere 5,20-5,40 dollar.

Target-aktien falder med 6,3 pct. på formarkedet, mens Apple-aktien kun dropper med 0,2 pct.

pix-Gear S2

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen