Berlingske Business

Starbucks investerer i luksusbageri

Starbucks
Starbucks. Foto:

Starbucks indgår partnerskab med et italiensk luksusbageri i et forsøg på at blive mere eksklusiv.

Kaffegiganten har investeret i det italienske bageri og pizzeria Princi, som gør det muligt for Starbucks at udvikle og drive alle nye Princi-lokationer uden for Italien.

Desuden er planen at tilbyde bagværk fra Princi i Starbucks' nye special-kaffebutikker.

Det skriver Wall Street Journal.

»Jeg har drømt om at bringe Princi til Starbucks,« fortæller den administrerende direktør for Starbucks, Howard Schultz, som på en forretningsrejse til Milano og Verona for 33 år siden blev inspireret til at udvikle en kaffekultur i USA.

SOUTHKOREA-COFFEE/

Aftalen med Princi vil også hjælpe Starbucks med at øge sin omsætning fra mad, som har været en stor drivkraft for vækst i de seneste år.

Starbucks har afvist at oplyse størrelsen af sin investering i Princi. Starbucks har planer om at åbne sin første kaffebar i Italien næste år og oplyser, at det ikke vil være en traditionel Starbucks, men snarere en flagskibsbutik, som vil servere mad fra Princi.

29BUSHoward-Schultz-152721.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen