Berlingske Business

Starbucks ansætter 10.000 flygtninge som modsvar til Trump

STARBUCKS-MEETING/
»Jeg skriver til jer i dag med en dyb bekymring, et tungt hjerte og et klart løfte«, skriver den øverste direktør for Starbucks, Howard Schultz, i et åbent brev til medarbejderne, der er lagt på Starbucks hjemmeside.  REUTERS/David Ryder/Files Foto:

Den verdensomspændende kaffekæde Starbucks vil ansætte 10.000 flygtninge de kommende fem år som et direkte svar på den amerikanske præsident, Donald Trumps, indrejseforbud mod statsborgere fra en række lande.

- Jeg skriver til jer i dag med en dyb bekymring, et tungt hjerte og et klart løfte, skriver den øverste direktør for Starbucks, Howard Schultz, i et åbent brev til medarbejderne, der er lagt på Starbucks hjemmeside.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

IKEA-SALES/


- Vi lever i en uforudsigelig tid, hvor vi er vidne til, at der sættes spørgsmålstegn ved landets samvittighed og udsigten til den amerikanske drøm, skriver han videre.

Howard Schultz, der offentligt har støttet Det Demokratiske Parti, har været i kontakt med en række medarbejdere hos Starbucks, der vil blive berørt af Donald Trumps dekret, der vil udelukke specifikke statsborgere fra USA.

INDONESIA-COFFEE/

Dekretet betyder, at personer fra Iran, Irak Libyen, Somalia, Sudan, Syrien og Yemen vil være udelukket fra at komme ind i USA i foreløbig 90 dage.

Ydermere vil alle flygtninge være udelukket fra at komme ind i landet de kommende 120 dage.

Direktøren for Starbucks siger, at de 10.000 nye ansatte vil kunne få job i nogle af de 75 lande, hvor kaffekæden har hjemme.

- Og vi vil starte vores arbejde her i USA, hvor vi vil sætte fokus på at ansætte medarbejdere, der har hjulpet amerikanere som tolke og andet støttepersonale, i de lande hvor vores militær har haft brug for hjælp.

11BUSPix-Integrafion-155121.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen