Berlingske Business

Spotify spiller op til Starbucks

pix-starbucks
Trofaste Starbucks-kunder kan nu få adgang til musiktjenesten Spotify. Foto:

Spotify og Starbucks har annonceret et partnerskab, der giver de kaffetørstige fri adgang til musik.

De to mastodonter på hver deres område, den svenske musiktjeneste Spotify og den amerikanske kaffekæde Starbucks, slår pjalterne sammen.

Partnerskabet giver belønninger til de loyale kunder, der er medlem af Starbucks’ reward-system, der kommer til at få gratis adgang til Starbucksmusik på Spotify.

STARBUCKS

Musikken har længe været en vigtig brik for Starbucks, der er glade for at kunne tilbyde deres kunder Spotify direkte.

»I mere end 40 år har musik spillet en vital rolle i ”Starbucks Third Place-oplevelse” (Starbucks er det tredje sted, man er udover arbejde og hjem, red.). Det er inspirerende på en uventet måde, som har hjulpet til at forme den globale popkultur,« siger Starbucks’ topchef, Howard Schultz.

I en pressemeddelelse kaldes samarbejdet et musikalsk økosystem, og det er det første af sin slags. Som en del af aftalen, skal Spotify promoveres i kaffebutikkerne.

»Starbucks har en stor musikarv og mange kunder, der er passionerede musikfans. Det gør os utroligt stolte over at være deres musikalske partner,« siger musiktjenestens topchef, Daniel Ek, om samarbejdet.

pix-Spotify

Ifølge planen starter det musikalske samarbejde med, at Starbucks’ ansatte i USA får et medlemskab til Spotify Premium, hvorefter det følger for de ansatte i Canada og Storbritannien. De ansatte skal så være med til at vælge musikken og forme den i kaffekædens butikker. På sigt skal disse playlister så blive tilgængelige for medlemskunderne via en Starbucks-app på mobilen, så de til hver en tid kan streames.

Starbucks’ My Starbucks Reward har ti mio. medlemmer, og Spotify har mere end 60 mio. brugere på verdensplan.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen