Berlingske Business

Sportskæde i storoffensiv: Vil åbne 50 nye butikker

intersport
Intersport på Gammel Kongevej 165 Foto:

Butikskæde går stik mod strømmen og vil åbne stribevis af nye sportsbutikker i et i forvejen trængt marked.

Butikskæden Intersport går stik mod ikke bare en, men to strømme i markedet. Kæden vil ifølge Børsen åbne op mod 50 nye fysiske butikker over de næste to-tre år, og det går ikke alene mod tendensen til mere og mere nethandel. Det går også stik mod udviklingen i branchen, der er præget af problemer med at holde indtjeningen oppe.

Ifølge brancheorganisationen Danmarks Sportshandler Forening oplevede under halvdelen af landets sportsbutikker, at deres budgetter levede op til forventningerne i 2014, der fortsat var præget af omsætningspres. Men Intersports ledelse tror på, at butikkerne har en fremtid.

»Branchen for sportskæder har været præget af krisestemning de seneste år, men vi tror på, at der også er mange i fremtiden, der vil handle i butikkerne. Vi er gået tilbage på de traditionelle sportsgrene, men der har været stor fremgang i f.eks. løb og fitness,« siger Peter Lau Larsen, næstformand i Intersport Danmark A/S og direktør i Obi Sport, der netop har overtaget driften af de knap 100 danske Intersport-butikker, til Børsen.

Intersport_Business

Han oplyser, at Intersport tjener penge i de eksisterende butikker, og netop et højt antal butikker vil give kæden mulighed for at gør driften endnu mere rentabel.

Hos netop en af de største konkurrenter, Sportmaster, ryster topchef Jens Høgsted på hovedet, fordi der ifølge hans opfattelse allerede er for mange om buddet i branchen. Sportmaster har også været gennem nogle hårde år og ramte bunden i 2013 med et underskud på 55 mio. kr. i 2013. Og Jens Høgsted har da også en stik modsat opfattelse af situationen end konkurrenten.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen