Berlingske Business

Spansk tøjgigant fylder kæmpe tomrum i Fisketorvet

Pix-fisketorvet
Fisketorvets centerchef Jacob Bannor har sammen med Lars-Åke Tollemark, direktør for shoppingcenterets ejer, Unibail-Romamco, arbejdet på at internationalisere det københavnske shoppingcenter. Nu er spanske Zara på plads. Foto:

Det københavnske shoppingcenter Fisketorvet har efter snart to års forhandlinger fået den spanske tøjgigant Zara i nettet. Zara skal give centret et internationalt pift.

Fisketorvet har haft svært ved at tiltrække helt store internationale spillere til shoppingcentret på Vesterbro, men nu rykker den spanske tøjgigant Zara ind med en kæmpe tøjbutik på 2.600 kvadratmeter.

Forventningen er, at Zara vil tiltrække andre internationale spillere, og derfor er aftalen med den spanske tøjproducent vigtig for Fisketorvet. I snart to år har butikslokalerne stået tomme for at give plads til en stor spiller, som kan være med til at tegne den internationale profil, som Fisketorvet - eller Copenhagen Mall - har arbejdet på de seneste år.

16BUSSlide-1.jpg

»For os er det en blåstempling af den transformation, vi har været igennem,« siger Jacob Bannor, Fisketorvets centerchef.

Zara åbner midt i november, og da vil Fisketorvet ifølge Jacob Bannor blot have fire ledige lejemål tilbage.

»Der vil altid være en vis tomgang, og det skal der også helst være. Det giver en form for dynamik,« siger Jacob Bannor og tilføjer, at der inden for de seneste måneder er blevet lejet 13 lejemål ud.

Fisketorvet har udover Zara også Levi's og H&M, som ligger i samme segment, på lejeaftaler i centret. Derudover er den vietnamesiske københavnerrestaurant LéLé for nylig åbnet. Også cafékæden Dalle Valle har slået sig ned på Fisketorvet, og det er alt sammen tegn på en helt ny tid, fortæller Jacob Bannor.

»LeLe ville aldrig have ligget i et center for nogle år siden,« siger han.

Jacob Bannor understreger, at der stadig er nok at gøre på et marked med øget konkurrence.

»Mens vi har bygget om, har vores konkurrenter også bygget om. Det positive for os som branche er, at vi skubber til hinanden og alle sammen forsøger at være de bedste. Det er til gavn for forbrugerne,« siger han og tilføjer, at Fisketorvets største konkurrenter er indkøbsstræderne i København centrum og handel på internettet.

Det næste store indsatsområde på Fisketorvet er området med restauranter og spisesteder.

skibsbroen

»25 procent af vores gæster går enten i biografen eller spiser,« siger Jacob Bannor.

Ifølge Jacob Bannor er besøgstallet på Fisketorvet stigende, og centret har de seneste 12 måneder haft et besøgstal på 8,2 millioner - det højeste nogensinde. Desuden er gennemsnitsalderen blandt de besøgende steget til 36 år, og det er i dag et mere købestærkt publikum end tidligere.

fisketorv

Fisketorvet er ejet af Unibail-Romamco, som er Europas største børsnoterede ejendomsvirksomhed med speciale i kommercielle ejendomme. Selskabet har aktiver for omkring 32 milliarder euro, svarende til over 238 milliarder kroner.

Udviklingen af Fisketorvet er en del af en større strategi om at opgradere alle Unibail-Romancos 83 butikscentre rundt omkring i Europa.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen