Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Solrig august reddede Fårup Sommerlands 2015

Sommerlandet
Arkivfoto: Fårup Sommerland. Foto:

Fårup Sommerland har investeret et trecifret millionbeløb de sidste år. Det har ikke øget antallet af gæster.

København: Fårup Sommerland har ikke formået at lokke flere gæster "helt ude i skoven", som forlystelsesparkens motto lyder. Det selv om man har kastet mange millioner i parken de seneste år. Men dårlig sommer martrede sæsonen.

Det viser regnskabet for 2015. Sidste år kom der 588.254 gæster forbi, blot 1800 flere end året før.

»Vi er egentlig godt tilfredse. Vi havde en våd og kold højsæson, så vi var meget nervøse for, om det ville blive et rærligt år. Men heldigvis besluttede Vorherre, at solen skulle skinne i august«, siger administrerende direktør Søren Kragelund.

Turister lejer flere feriehuse ved de danske kyster

Dermed kunne Fårup Sommerland fastholde en omsætning på omkring 124 millioner kroner og et resultat på ni millioner kroner. En fastholdelse betyder dog også, at man ikke har omsat de sidste års investeringer til flere kunder.

Ifølge Fårup Sommerland har man over de seneste fem år investeret 160 millioner kroner i parken. I 2015 investerede sommerlandet 44 millioner kroner og året før 20 millioner kroner.

»Vi har investeret kraftigt i forlystelser og vedligeholdelse siden 2000, og næsten fordoblet vores besøgstal. Så investeringerne har virket.«

»Nu er vi der, hvor vi har godt fat i det nordjyske publikum. Men hvis vi skal have flere til, så skal vi have turister. Derfor har vi investeret meget i et nyt hotel. Den investering giver først nye gæster i år«, siger Søren Kragelund.

Tivoli pressemøde

Ligesom besøgstallet ikke steg i 2015 steg omsætningen heller ikke. Dermed har Fårup Sommerland ikke øget omsætningen per kunde, noget andre forlystelsesparker har stor fokus på.

»Jeg har kolleger, der er bedre til at få mere ud af gæsterne. Men vi har nordjysk publikum, så det er begrænset, hvor meget vi kan gå til dem. Vi vil være en familieudflugt, som folk har råd til.«

»Vores vækst skal komme fra nordjyderne og flere turister. Ikke ved at klemme vores besøgende for endnu flere penge«, siger Søren Kragelund.

Det er da også forventningen, at der vil komme flere kunder. Det nye hotel åbner i år og flere nordmænd skal lokkes til gennem et samarbejde med Colourline.

turister in København

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen