Berlingske Business

Sønderjysk ejerfamilie hiver millioner ud af grillrestaurantkæde

ild
Foto:

Datteren solgte sin hest og sønnen opgav bilen under opstarten, men nu overhaler familiens restaurantkoncept tunge konkurrenter som Jensens Bøfhus og Bones, og de fire ejere trækker 30 millioner kroner ud til sig selv.

Et restaurant-koncept, der bygger på altid at servere 15 forskellige slags kød, er blevet så stor en succes for den sønderjyske ejerfamilie, at de nu to år i træk har trukket 15 milioner kroner ud til sig selv. Det skriver Børsen.

Det er iværksætter parret Flemming og Ketty Rosenfeldt Sunddal og deres børn Kristina på 26  år og Martin på 31, der står bag succeses-kæden Restaurant Flammen, som i denne måned åbner sin 10. restaurant.

Konceptet er en buffetrestaurant, det altid tilbyder 15 forskellige slags kød.

I denne måned åbner kæden i København.

I 2009 da den første restaurant skulle åbnes i Kolding krævede det hele familiens indsats. Datteren solgte sin hest og sønnen afstod sin bil.

»Vi havde jo lidt på kistebunden hjemme fra den lille landkro af. Vi samlede sammen i puljen, og så fik vi ingen løn det første år. Der gik lang tid, inden vi turde hive penge ud af restauranten,« siger Ketty Rosenfeldt Suddal til Børsen.

Den lille landkro var familiens oprindelige købmandskro i Fole ved Gram i Sønderjylland.

Mens konkurrenter som Jensens Bøfhus og Bones kæmper, i Jensens Bøfhus' tilfælde med et solidt minus på bundlinjen, vokser Restaurant Flammen og har sanmtidig et samlet plus på næsten 37 millioner kroner efter skat på to regnskabsår.

Kæden er ejet ligeligt af de fire familiemedlemmer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen