Berlingske Business

Sønderjyder sælger ure for 250 millioner

urmager
Flotte ure er i den grad på mode, og det mærker Bering Time på omsætningen. Her urmager Rehné Noer, der har butikken Tidens Mester på Nørrebro. Foto:

Den danske urproducent Bering Time har haft fart på og sælger nu for 250 millioner kroner, efter omsætningen steg med hele 20 procent sidste år.

Dansk design er eftertragtet. Det har en urproducent i Aabenraa formået at kapitalisere på med designure, der indbragte virksomheden hele 252 millioner kroner på i 2014. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv mandag.

Det er firmaet Bering Time, som sælger designure, der stormer frem. Kun fem år har virksomheden eksisteret, og siden da er det gået stærkt. Alene det sidste år, er virksomhedens omsætning steget med 20 procent til 252 millioner kroner.

Overskuddet før skat var ni millioner kroner mod to millioner året før. Bering Time har salgsselskaber i Tyskland, Danmark, USA, Sverige, England og Hongkong. Bering Time åbnede i 2014 en butik i Hamborg, og Tyskland og USA er ifølge Bering Time to vigtige markeder, selvom USA er et forholdsvis nyt marked for urproducenten. Ledelsen skriver i sin beretning, at der er »et kæmpe potentiale for selskabets ure og smykker - både på bestående og nye markeder.«

Bering Time har også en smykkekollektion, men urene fylder fortsat mest. Selskabet forventer, at 2015 bliver en fortsættelse på den succes, der har været indtil nu. Selskabet skriver, at det »forventer en markant øget omsætning samt et markant forbedret resultat.«

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen