Berlingske Business

Smykkekæden Tiffany & Co. nedjusterer

TIFFANY-RESULTS/
Pandoras amerikanske kollega, smykkekæden Tiffany & Co., nedjusterer forventningerne til 2015/2016. Det sker som led i en opdatering vedrørende salgsudviklingen i november og december. Foto:

Pandoras amerikanske kollega, smykkekæden Tiffany & Co., nedjusterer forventningerne til 2015/2016. Det sker som led i en opdatering vedrørende salgsudviklingen i november og december.

US luxury jeweler Tiffany displays a diamond necklace with a 128

Smykkekæden venter nu et fald i nettoindtjeningen per aktie på 10 pct. mod tidligere 5-10 pct. i 2015/16, der slutter med udgangen af januar.

I november og december, der normalt er højsæson for Tiffany, var salget negativt påvirket af en stærk dollar og et afdæmpet forbrug blandt turister på en række af Tiffanys markeder. Målt i konstante valutakurser faldt omsætningen med 3 pct., mens salget i dollar bakkede med 6 pct. til 961 mio. dollar.

TIFFANY-RESULTS/

Tiffany har endnu ikke lagt sidste hånd på sine forventninger til 2016/17, men de foreløbige udsigter tegner også afdæmpede.

Ifølge regnskabet ventes den stærke dollar og de globale makroøkonomiske udfordringer at resultere i "minimal vækst i nettoomsætningen og overskuddet efter skat rapporteret i dollar," oplyser Tiffany.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen