Berlingske Business

Smartguy trækker tilbud i land

pix-bestseller
Administrerende direktør Nicolai Kærgaard fra Smartguy har trukket et tilbud om køb af svensk internetbutik tilbage. Foto:

For blot en uge siden afleverede Smartguy et endeligt bud på køb af den svenske e-skobutik Brandos. Nu trækker selskabet sit bud tilbage.

Onlinetøjforretningen Smartguy har trukket sit bud på svenske Brandos tilbage. Det oplyser selskabet i en meddelelse.

Det er ikke mere end godt en uge siden, at Smartguy sendte en fondsbørsmeddelelse ud med beskeden om, at selskabet havde afleveret sit endelige bud på Brandos.



Ifølge selskabet har Smartguy trukket i land på grund af »ikke overholdte betingelser«.

»Det kan hermed oplyses, at betingelserne i det fremsatte tilbud ikke kan overholdes, og Smartguy Group har som følge heraf trukket sig fra det fremsatte købstilbud på 100 procent af aktierne i Brandos,« lyder det i meddelelsen.

Hvad uoverensstemmelserne i nærmere detaljer går ud på fremgår ikke, og det har tirsdag morgen ikke været muligt at få en kommentar fra Smartguy.

Medstifter af Smartguy, Nicolai Kærgaard, tæder et skridt ned ad rangstigen i selskabets ledelse


Den ambitiøse onlinebutik har en målsætning om hurtigst muligt at nå en omsætning på en milliard, og buddet på Brandos var en del af en del af Smartguys opkøbsstrategi. Set i det lys var den svenske skobutik med en omsætning på omkring 340 millioner (ifølge Dagens Industri) et skridt i den rigtige retning, men nu ser det altså ud til, opkøbet ikke bliver til noget i denne omgang. 

pix-smartguy


Smartguy hentede for nylig Thomas Wandahl i Telmore. Han afløser fra 1. januar Nicolai Kærgaard i rollen som administrerende direktør. Det succesfulde selskab har formået at tiltrække prominente erhvervsfolk og har blandt andre ejer af Hummel, Christian Stadil, og Niels Mikkelsen, tidligere administrerende direktør i IC Companys, i bestyrelsen. 

Også Bestseller med Anders Holch Povlsen i spidsen er involveret i Smartguy som medejer.

pix-smartguy



Legos hjemmeside

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen