Berlingske Business

Smartguy glemt og klemt i julehandlen

Pix.smart
Nicolai Kærgaard er administrerende direktør i onlinetøjbutikken Smartguy. Den 1. januar 2014 bliver han skiftet ud. Et af de flere tiltag, der skal styrke virksomhedens konkurrenceevne i branchen.  Foto:

Et pres fra konkurrenter og en indtil videre sløv julehandel tvinger onlinetøjbutikken Smartguy til at nedjustere forventningerne til årets regnskab.

Der har ikke været nok gang i købene op til jul på netbutikken Smartguy. Det sker til trods for kampagner om rabatter og andre lokkende tilbud. Dele af omsætningen skal hentes hjem i juleperioden. Men konkurrencen er for stærk og har haft en negativ effekt. Det erkender Smartguy nu.

Klaus Nyengaard

Derfor melder ledelsen i Smartguy ud, at omsætningen i regnskabsåret 2013/2014 vil lande på et niveau på cirka 477-500 mio. kr. Tidligere har forventningerne ligget på 520-545 mio. kr.

Også resultatforventningerne får et nøk ned. Smartguy regnede med at nå et niveau på 10-20 mio. kr. Det tal ryger nu i minus og forventes at lande på minus 30-20 mio. kr.

Ledelsen forventer ikke, at der vil nå at ske markante ændringer i julesalget. Derfor kommer beslutningen om en nedjustering allerede nu.

smartguy q1

Smartguy har den seneste tid sat ind over for udviklingen med en række tiltag. Fra den 1. januar vil en ny mand sætte sig i stolen som administrerende direktør. Det er Thomas Wandahl, der overtager posten i stedet for Nikolai Kærgaard. Derudover er distributionslageret blevet flyttet ud, og der er sat mere fokus på salgs- og marketingområder. Alt sammen skal styrke virksomhedens position på markedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen