Berlingske Business

Smartguy fortsætter opkøbsjagt efter købskollaps

pix-smartguy
Smartguys administrerende direktør Nicolai Kærgaard dropper Brandos og vender blikket mod andre opkøbsmuligheder. Foto:

Det børsnoterede selskab Smartguy fortsætter jagten på vækst gennem opkøb, efter selskabet i går trak et tilbud på køb af e-skobutikken Brandos tilbage.

Good buy or goodbye. Med det motto indprentet i Smartguys DNA trak e-butikken i går et købstilbud på svenske Brandos i land.

Brandos sælger sko på nettet, og med en omsætning på omkring 340 millioner svenske kroner ville den svenske e-butik bringe Smartguy tættere på målet om en milliardomsætning. Men Brandos og Smartguy var ikke enige om salgsprisen og mængden af aktier.

Smartguy


Det ærgrer dog ikke Smartguys administrerende direktør, Nicolai Kærgaard, at aftalen med Brandos ikke kom i hus. Der er nemlig masser af andre muligheder for opkøb i Sverige, som ifølge direktøren er et »relativt fragmenteret marked.«

»Der er masser af muligheder i det marked, der er masser af spillere, der er masser til salg,« siger Nicolai og tilføjer, at lande som Tyskland, Holland og Polen også er interessante for Smartguy.

Alligevel er blikket primært vendt mod nord.

»Vi synes, det nordiske marked er spændende. Sverige, Norge, Finland er spændende lande. Vi har hjemmebanefordel i de lande, fordi vi i forvejen har kontorer med et godt set-up,« siger Nicolai Kærgaard og fortsætter:

»Vi er en stærk nordisk spiller, og det vil vi gerne blive ved med at være. Det kan opkøb hjælpe til med. Vi tror, der er en fordel ved at konsolidere sig i norden.« 

pix-smartguy


Ifølge Nicolai Kærgaard var det mængden af aktier og prisen på Brandos, der fik Smartguy til at trække købstilbuddet tilbage.

»Hvis tingene ikke er, som man gerne vil have det, og prisen ikke er, som man gerne vil have den, så er det heldigvis sådan, at vi har en hård bestyrelse, der holder os oppe,« siger han.

Smartguy venter i indeværende regnskabsår at omsætte for 520-545 millioner kroner. 

pix-bestseller



 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen