Berlingske Business

Slut med luksusbrandet Hugo Boss

HUGOBOSS-REPORT/
Foto:

Den tyske modegigant Hugo Boss ændrer strategien og satser på mindre luksus og mere lægmand, mindre premium og mere pøbel, mindre glamour og mere gedigen kvalitet.

Udskiftningerne i topledelsen kan ofte betyde større omvæltninger i en koncern, og der skal da nok være, nogen der har fået deres latte macchiato galt i halsen, da den nye direktør i den tyske modegigant Hugo Boss løftede sløret for den nye strategi:

»Schluss mit Luxus (slut med luksus, red.),« som det tyske medie Handelsblatt skriver.

Mark Langer hedder den nyudnævnte direktør for Hugo Boss, der nu opgiver at gøre det 92 år gamle tyske firma til et sandt luksusbrand.

»Bestræbelserne på at trænge ind på luksusmarkedet har ikke vist sig at være særlig nyttige for vores forretning,« indrømmer den 48-årige direktør over for Handelsblatt. Det er hans første interview som leder af modehuset.

Han fastholder dog, at der ikke går fuldt ud discount i det gamle modehus. Det står klart for ham:

»Vi er og vil fortsat være et opskaleret premiumbrand men ikke i samme grad som tidligere,« forklarer han til Handelsblatt.

GERMANY COMPANY INFORMATION

Et mæt luksusmarked

Den forhenværende direktør Claus-Dietrich Lahrs, der forlod modehuset i februar, havde ellers sigtet mod at bringe det tyske brand ind på det globale luksusmarkedet.

Under ham blev der åbnet 400 butikker på verdensplan, men markedet for luksustøj gennemgår en alvorlig mætning, det skriver nyhedsbureauet Reuters. Det har medført, at Hugo Boss’ omsætning er faldet i store markeder som USA og Kina.

GERMANY-FASHION-TEXTILE-EARNINGS-BOSS-FILES

Den nye direktør planlægger ud over at skifte strategi, så fokus i mindre grad skal være på luksusprodukter, også at skære de årlige omkostninger med omkring 50 millioner euro og lukke urentable butikker.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen