Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Slut med luksusbrandet Hugo Boss

HUGOBOSS-REPORT/
Foto:

Den tyske modegigant Hugo Boss ændrer strategien og satser på mindre luksus og mere lægmand, mindre premium og mere pøbel, mindre glamour og mere gedigen kvalitet.

Udskiftningerne i topledelsen kan ofte betyde større omvæltninger i en koncern, og der skal da nok være, nogen der har fået deres latte macchiato galt i halsen, da den nye direktør i den tyske modegigant Hugo Boss løftede sløret for den nye strategi:

»Schluss mit Luxus (slut med luksus, red.),« som det tyske medie Handelsblatt skriver.

Mark Langer hedder den nyudnævnte direktør for Hugo Boss, der nu opgiver at gøre det 92 år gamle tyske firma til et sandt luksusbrand.

»Bestræbelserne på at trænge ind på luksusmarkedet har ikke vist sig at være særlig nyttige for vores forretning,« indrømmer den 48-årige direktør over for Handelsblatt. Det er hans første interview som leder af modehuset.

Han fastholder dog, at der ikke går fuldt ud discount i det gamle modehus. Det står klart for ham:

»Vi er og vil fortsat være et opskaleret premiumbrand men ikke i samme grad som tidligere,« forklarer han til Handelsblatt.

GERMANY COMPANY INFORMATION

Et mæt luksusmarked

Den forhenværende direktør Claus-Dietrich Lahrs, der forlod modehuset i februar, havde ellers sigtet mod at bringe det tyske brand ind på det globale luksusmarkedet.

Under ham blev der åbnet 400 butikker på verdensplan, men markedet for luksustøj gennemgår en alvorlig mætning, det skriver nyhedsbureauet Reuters. Det har medført, at Hugo Boss’ omsætning er faldet i store markeder som USA og Kina.

GERMANY-FASHION-TEXTILE-EARNINGS-BOSS-FILES

Den nye direktør planlægger ud over at skifte strategi, så fokus i mindre grad skal være på luksusprodukter, også at skære de årlige omkostninger med omkring 50 millioner euro og lukke urentable butikker.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen