Berlingske Business

Skousen-stifter død

Preben Skousen, der skabte hvidevarekæden Skousen, er død.

Stifteren af hvidevarekæden Skousen, Preben Skousen, er død. Han blev 79 år.

Det skriver Jyske Vestkysten.

De fleste danskere støder på Skousens navn i gadebilledet, fordi han lagde navn til en af landets store hvidevarekæder.

Preben Skousen fra Vojens stiftede kæden i 1957. Han var begyndt som dørsælger af hårde hvidevarer, og han stoppede selv som direktør i 2000.

11 år senere blev Skousen-kæden solgt i forbindelse med, at virksomheden var økonomisk presset. Køberen var Whiteaway.com, men Skousen-navnet består - både i gadebilledet og på nettet.

Kæden har ifølge Wikipedia 75 butikker og 330 medarbejdere.

Den 79-årige stifter var erhvervsaktiv med en marskandiser-butik frem til sin død.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen