Berlingske Business

Silkeborg IF Invest sælger ejendom og opjusterer

Randers FC
Foto:

Silkeborg IF Invest, der både driver en fodboldklub og et ejendomsselskab, har solgt ejendommen Papirfabrikken 76, hvilket fører til en opjustering af forventningerne til årets resultat.

Det oplyser koncernen i en meddelelsen til fondsbørsen.

Prisen på ejendommen lyder på 21,5 mio. kr., hvilket skal ses i lyset af, at Silkeborg IF Invest betalte 12 mio. kr. i 2014.

Silkeborg IF Invest venter nu et resultat før eventuelle dagsværdireguleringer og skat på 2-6 mio. kr. Tidligere lød forventningen på et overskud på 0-4 mio. kr.

Salget af ejendommen, der tidligere har huset højskolen Performers House, er solgt gennem datterselskabet K/S Papirfabrikken. Køberen er HM Gruppen Silkeborg og PLH Ejendomme. Planen er, at bygningen nu skal være ejerboliger.

- Vi er en lille organisation og har i øjeblikket hænderne fulde af at planlægge byggeriet af byens nye stadion, JYSK Park, ud over den daglige drift af forretningen. De to købere kan ofre fuld opmærksom på at forvandle projektet fra vision til virkelighed, siger administrerende direktør i Silkeborg IF Invest, Kent Madsen, i en pressemeddelelse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen