Berlingske Business

Siemens stiger på opjustering efter stærkt første kvartal

SIEMENS-RESULTS/
Siemens administrerende direktør Joe Kaeser. Foto:

Den tyske industrikoncern Siemens opjusterer i et stærkt regnskab for første kvartal forventningerne til hele regnskabsåret 2015/16. Og det får aktien til at ligge i top på det brede Stoxx 600-indeks tirsdag middag.

En aktie i den tyske koncern stiger med 6,63 pct. til 89,13 euro. Samlet falder indekset 1,2 pct.

Siemens forventer, at koncernen kan overvinde nedgangen i den kinesiske vækst og det skarpe fald i olieprisen.

- Hvis vi ikke havde været overbeviste om det, så ville vi ikke have opjusteret på et tidspunkt, som mange vil mene er en smule tidligt, siger administrerende direktør Joe Kaeser til Bloomberg News.

siemens

Det er første gang, at direktøren står bag en opjustering, siden han flyttede fra stillingen som finansdirektør til administrerende direktør hos Siemens i august 2013.

Siemens venter en basal indtjening per aktie på 6,0-6,4 euro, mens det tidligere ventede et resultat på 5,9-6,2 euro per aktie.

I årets første kvartal nåede tyskerne et nettoresultat på 1,6 mia. euro, hvilket var 42 pct. mere end i samme periode sidste år. Ordreindløbet har også været god i kvartalet, hvor det er steget 27 pct. til 22,8 mia. euro.

Omsætningen landede på 18,9 mia. euro og lå dermed 8 pct. højere end realiseret i første kvartal af det foregående regnskabsår.

Inden for vindmølledelen, der hører under Wind Power and Renewables, faldt omsætningen 19 pct. til 1197 mio. euro, mens divisionens indtjening faldt 37 pct. til 51 mio. euro.

/ritzau/FINANS

vindmøller

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen