Berlingske Business

Serieiværksætter vil udfordre Matas med digitalt kosmetikfirma

Morten Strunge
Serieiværksætteren Morten Strunge investerer et encifret millionbeløb i kosemetikvirksomheden Goodiebox. Foto:

Serieiværksætteren Morten Strunge skyder et millionbeløb i kosmetikvirksomheden Goodiebox, der nu melder sig på banen som stærk konkurrent til Matas. Goodiebox vil fange den yngre målgruppe, lyder det fra it-millionæren.

It-millionær og serieiværksætter Morten Strunge vil sætte kul på vækstkedlerne for virksomheden Goodiebox med en encifret millionindsprøjtning, der skal fordoble virksomhedens vækst fra 8 til 16 procent i år.

Det skriver Børsen fredag.

Strunge_poscast

Dermed melder iværksætteren sig på banen som medejer af en kosmetikvirksomhed, der skal give hård konkurrence til Matas.

»Matas har efterladt en stor målgruppe, som bliver forbigået, så det efterlader nogle huller til at gå ind og være aggressive, og der ser vi et kæmpe potentiale i at gå ind meget mere aggressivt og tage fat i den yngre målgruppe,« siger Morten Strunge, der blandt andet står bag teleselskabet Onfone, til Børsen.

Birger Christensens nye direktør begyndte bag kassen i Bilka - 2

Goodiebox henvender sig særligt til de 15-35-årige, der ønsker at abonnere på skønhedsartikler til kvinder. For 169 kr. om måneden får kunderne tilsendt en gaveæske med f.eks. cremer, makeup og smykker. Selskabet har netop rundet 16.000 betalende kunder, og målet er at fange 50.000 kunder i Danmark. Derudover vil virksomheden ind på det hollandske marked senere på året. skriver Børsen.

I en kommentar til Morten Strunges satsning på Goodiebox' siger informations- og miljøchef hos Matas, Henrik Engberg Johannsen:

»Deres koncept er et ganske andet end Matas’ rådgivningskoncept, hvor vi giver individualiserede tilbud og rådgivning til forbrugerne, der besøger vores butikker. Det samme gør vi digitalt via Club Matas med de over 1,7 mio. medlemmer.«

Morten Strunge får en ejerandel på 20 pct. i bytte for investeringen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen