Berlingske Business

Schweizisk luksusselskab reintroducerer CEO-stillingen - aktien stiger

ITALY-VENICE-FILM-FESTIVAL
Det schweiziske luksusselskab Richemont, som blandt andet står bag mærkerne Cartier og Montblanc, har præsenteret en ny administrerende direktør. Foto:

Det schweiziske luksusselskab Richemont, som blandt andet står bag mærkerne Cartier og Montblanc, har præsenteret en ny administrerende direktør.

Den nye mand i spidsen er Jerome Lambert, som har været i virksomheden i mere end to årtier. Det er noget af en drejning eftersom bestyrelsesformanden, Johann Rupert, for to år siden afskaffede stillingen, fordi han mente, at den var for stor for en enkelt person at håndtere.

Det skriver Bloomberg News.

I forbindelse med offentliggørelsen af den nye administrerende direktør annoncerede selskabet også handelsnyt og kunne i den forbindelse præsentere, at omsætningen for de første 5 måneder steg 10 pct., hvor analytikerne havde forventet en stigning på 8 pct.

Aktien stiger 1,2 pct. efter offentliggørelsen af, at salget i blandt andet smykkemærkerne går bedre end forventet.

Den stigende omsætning er drevet af, at der i Asien er et stigende salg indenfor luksusure, og samtidig har fokus på E-handel været med til at løfte det samlede salg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen