Berlingske Business
17:34Business Live siger tak for i dag og på gensyn

Salgsboom rammer outlet-genren

Salgsboom rammer outlet-genren - 1
Med recessionens indtog i Storbritannien har flere forbrugere taget turen til nærliggende outlets, når de skulle bruge et godt tilbud. Foto:

Herhjemme har outlet-genren svært ved at få fat, men i udlandet tøver forbrugerne ikke med at handle i outlets, og det har givet luksusmærkerne blod på tanden.

De seneste par år er antallet af såkaldte outlets – små indkøbsbyer, hvor det er muligt at købe designertøj til billige penge – steget.

Danmark har således også fået et outlet, men hvor forbrugerne herhjemme stadig skal vænne sig til konceptet, har de udenlandske outlets nydt særdeles godt af finanskrisen.

I Storbritannien kan en række af de største outlets således melde om et decideret salgsboom i det forgange år, skriver Times Online.

Øjenåbner for luksusbrands
I Bicester Village, et designeroutlet nær Oxford er salget steget 40 procent i første halvår af 2009, mens butikkerne i McArthurGlen, en kæde der ejer en lang række outlets over det meste af Storbritannien kan glæde sig over salgsstigninger på næsten seks procent i andet kvartal af 2009.

Flere af de outlets der har fået vind i sejlene i det forgange år sælger primært luksusmærker som Matthew Williamson og Jimmy Choo, og det har været lidt af en øjenåbner for mange af de lukus-brands, der pt. er hårdt ramt af forbrugernes tilbageholdenhed.

”Brands der for fem år siden eller bare sidste år aldrig kunne drømme om at sælge varer i et outlet banker nu på vores dør i håbet om at komme indenfor,” siger Henrik Madsen, der er direktør for McArthurGlen-kæden i Storbritannien og Nordeuropa, til Times Online.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen