Berlingske Business

Salg gennem abonnement vil eksplodere

260085929.jpg
»Bekvemmelighed er et nøgleord for nethandel, og med abonnement kan kunden sikre sig, at de varer, man bruger igen og igen, automatisk leveres til døren eller postkassen,« siger Henrik Theil

Abonnementssalg af alt fra barberblade og sokker til og bøger er en milliardforretning, som stjæler omsætning fra butikkerne. Og det er først lige begyndt.

Danskerne er vilde med at købe varer og tjenester i abonnementsform, skriver Finans. Salget omfatter alt lige fra barberblade og sokker til vin og bøger, og tendensen har på få år udviklet sig til en omfattende milliardforretning, der udfordrer de traditionelle aktører i detailhandlen.

tradono

»Det kommer til at eksplodere de kommende år. Forbrugerne er enormt fikserede på tid, og de er i den grad parate til at abonnere på næsten hvad som helst,« siger Louise Byg Kongsholm, trendforsker og direktør i konsulentvirksomheden PEJ-Gruppen, til Finans.

»Bekvemmelighed er et nøgleord for nethandel, og med abonnement kan kunden sikre sig, at de varer, man bruger igen og igen, automatisk leveres til døren eller postkassen,« siger Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel, til Finans.

Han tilføjer, at faste og loyale kunder bogstaveligt talt kan være guld værd for onlineselskaberne:

»Det er altid billigere at gennemføre salg nr. 2, og endnu bedre er det at have en stabil kundekreds.«

De mange abonnementsmodeller er en trussel mod de fysiske butikker, der mister omsætning, når kunderne bliver loyale nethandlende.

pix-Roamingrejse

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen