Berlingske Business

Så meget svinger danskerne dankortet i julen

pix-jul2
Det er nettet, der for alvor oplever vækst i julesalget. Generelt står julehandlen lidt stille.  Foto:

På ti dage har købeglade danskere brugt dankortet 31,2 millioner gange. Nettet tager den største bid af væksten.

Dankortet er allerede de første ti dage af december blevet flittigt brugt. 31,2 millioner gange er dankortet blevet hevet op af danskernes pung og brugt i julehandlen enten på nettet eller i butikkerne. Det viser nye tal fra Nets. 

En lille stigning i forhold til sidste år, men ikke nok til, at julesalget kan forventes at blive meget bedre i år.

julemand_business


»Selvom tallene viser, at julehandlen er på rette vej, er det endnu for tidligt at vurdere, om vi når helt i mål med en stigning i julehandelen i 2013. Det afhænger af, om vi får en flot slutspurt, hvor danskerne svinger dankortet flittigt,« siger Henrik Hyltoft, der er markedsdirektør i Dansk Erhverv.  

Legos hjemmeside


Selve dankortforbruget er nemlig ikke steget særlig meget. Et område, hvor fremgangen er markant er dog på nettet. Forventningerne til julesalget på netbutikkerne er også igen i år høje. 

dankortet_business


Det billede ser ud til at holde. I hvert fald viser nye tal fra DIBS, der er nordens førende leverandør af online betalingsløsninger, at både de små, mellem og større virksomheder oplever en stigning i salget den første uge i december. 

For større webshops øgede e-handelen på nettet med hele 17 pct. i perioden 1 til 7 december, sammenlignet med samme periode sidste år. For små og mellemstore webshops var øgningen 40 pct.

nethandel

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen