Berlingske Business

Russisk kollaps giver Pandora hovedpine

Smykke
Det går ned ad bakke for Pandora i Rusland Foto:

Den russiske økonomis nedtur giver Pandora hovedpine. Salget på smykkevirksomhedens næststørste marked vil i år blive halveret.

Ruslands økonomiske problemer spreder nu ringe i vandet til Pandora. Mens væksten går den rigtige vej i en lang række lande, ser det værre ud i Rusland, skriver Jyllands-Posten.

Pandora solgte smykker for 21 mio. kr. i Rusland i 3. kvartal i 2015. Det er et fald på 84 pct. sammenlignet med samme periode sidste år. Samlet set mener flere analytikere, at Pandora kan vente et fald på over 50 pct. i Rusland i år.

aaa

Det er ikke helt uvæsentligt for Pandora, for hvem Rusland med 187 butikker er det næststørste marked målt på konceptbutikker.

»Rusland var tidligere et godt marked for Pandora med stor vækst, men man er blevet ramt af den generelle økonomiske afmatning i landet, og salget er faldet markant,« siger analytiker i Carnegie Lars Topholm.

Rusland blev kaldt for et af Pandoras nøglemarkeder og et af fremtidens absolutte vækstlande i 2013, hvor virksomheden omsatte for 600 mio. kr.  i landet.

Pandora

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen