Berlingske Business

Rema 1000 slår andre supermarkeder på kundetilfredshed

Rema 1000 - 2016113007522444_o
Rema 1000 scorer højest i en aktuel kundetilfredshedsundersøgelse. Scanpix/Christian Als

En landsdækkende undersøgelse af supermarkedskundernes loyalitet giver hug til Dansk Supermarked.

Supermarkedskæden Rema 1000 har de mest tilfredse og loyale kunder i Danmark.

Det fremgår af en undersøgelse fra Loyalty Group International, som Jyllands-Posten omtaler.

Her indtager den norskejede kæde førerpositionen foran Kvickly og Superbrugsen, mens Netto placerer sig nederst som nummer 10 i undersøgelsen.

Dansk Supermarkeds kæder placerer sig i det hele taget nederst i undersøgelsen, idet Bilka er rangeret som nummer otte og Føtex som nummer ni.

20BUSF-tex-143541.jpg

Kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand minder imidlertid om, at blandt andet Bilka, hvor kundetilfredsheden er faldet med ni procent hen over et år, har haft pæn omsætnings- og kundefremgang.

- Nye kunder er pr. definition ikke lige så loyale kunder som faste kunder, og derfor er denne måling næppe tegn på en negativ udvikling for Bilka.

- Især fordi vi er i gang med forandringer og dermed får nye kunder ind, siger han til Jyllands-Posten.

01BUSF-tex-151251.jpg

Menys kundetilfredshed falder i undersøgelsen, der baserer sig på 3300 onlinespørgeskemaer, med syv procent.

Det placerer den relativt nye kæde som nummer seks i undersøgelsen, og det undrer direktør Jørgen Nielsen. Kæden foretager selv målinger, der viser et andet resultat.

- Meny, som blot er halvandet år gammel, sammenlignes her med kæder, der har årtier på bagen. Det er æbler og pærer, som sammenlignes, siger han til avisen.

Irma har toppet listen de to seneste gange, men er i år gledet ud. Det skyldes, at der blandt de adspurgte har været for få, der har Irma som deres foretrukne supermarked til, at det giver mening at tage kæden med i analysen.

netto

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen