Berlingske Business

Rema 1000 giver Netto baghjul

pix-rema
Foto:

Rema 1000 vælter nu Netto af tronen som danskernes mest populære discountkæde.

For første gang overhaler Rema 1000 ærkerivalen Netto i Brandindex, som udarbejdes af analyseinstituttet YouGov.

YouGov har lavet en særkørsel af Brandindex for Dansk Handelsblad. Opgørelsen viser, at Netto for første gang må vige pladsen som danskernes foretrukne discount-darling.

- Netto har ellers længe været den absolutte etter blandt discountkæderne, siger Lars Gylling, nordisk marketingdirektør for YouGov.

Han forklarer, at Rema 1000 især har flyttet sig ved, at forbrugerne oplever at få værdi for pengene.

- Det er mere Remas fortjeneste end at Netto er gået væsentligt tilbage, at de to kæder nu har byttet plads på listen, siger Lars Gylling.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen