Berlingske Business

Reebok er den eneste lille sten i Adidas-skoen

reebok
Adidas købte Reebok tilbage i 2005, men Reebok er en lille sten i Adidas-skoen. Foto:

Danske Kasper Rørsted har aflagt sit første regnskab som topchef sportstøjsproducenten Adidas, og det lever fint op til markedsforventningerne.

Selskabet opnåede i tredje kvartal en omsætning på 5,4 milliarder euro (godt 40 milliarder kroner) og skabte et nettoresultat på 387 millioner euro (knap 2,9 milliarder kroner.

Dermed er koncernen godt på vej mod det overskud i milliardklassen, som man har stillet aktionærerne i udsigt.

Dog meddeler selskabet, at man kommer til at bruge 30 millioner euro på at prøve at få datterselskabet Reebok på fode igen.

xx

Adidas købte Reebok tilbage i 2005 for at stå bedre rustet mod konkurrenten Nike på det amerikanske marked, men det kniber med at opnå de opstillede mål.

Reeboks omsætning voksede dog med syv procent set i forhold til samme kvartal sidste år.

ADIDAS-RESULTS/

Adidas-mærkets omsætning steg til gengæld med hele 20 procent, mens golfbrandet Taylormade, som koncernen også ejer, voksede med seks procent.

Adidas-aktien er steget med hele 60 procent siden årsskiftet og med næsten 80 procent det seneste år.

Adidas

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen