Berlingske Business

Rederen

28BUSPix-Tommy-Thomsen.jpg
Tommy Thomsen Direktør i Nordic Tankers.

Tommy Thomsen

Tidligere i denne uge præsenterede Nils Smedegaard Andersen A.P. Møller - Mærsks seneste årsregnskab. Men kunne det have været Tommy Thomsen, der stod der i stedet? Som 44-årig var han udnævnt til reder i verdensselskabet på Esplanaden, og ifølge flere avisskriverier blev han betragtet som en mulig afløser for Jess Søderberg.

oioo
LÆS MERE : De eksterne

Københavneren Tommy Thomsen begyndte i A.P. Møller som shipping-elev og arbejdede sig målrettet op gennem rækkerne. Han var endnu ikke fyldt 40, da han blev chef for det daværende Maersk Inc., der blandt andet dækkede over de store aktiviteter i USA.

Men Tommy Thomsen stoppede i A.P. Møller i forbindelse med Michael Pram Rasmussens store ledelsesrokade, og kort tid efter blev han tilbudt jobbet som administrerende direktør i selskabet Clipper.

Det er i forbindelse med denne post, at Tommy Thomsen bliver interessant i Parken-sammenhæng. Kernen i kursmanipulationssagen er som bekendt de store mængder af egne aktier, som selskabet købte på fondsbørsen. Jørgen Glistrups forklaring har hele tiden været, at han forsøgte at afdække det underskud af egne aktier, som Parken havde. Ved årsskiftet til 2008 var Glistrup så godt som i mål, da Flemming Østergaard valgte at sælge 50.000 Parken-aktier til Clipper, som Parken selv skulle levere. Denne aftale er en af grundene til, at Jørgen Glistrup også måtte handle egne aktier gennem 2008, så den er ganske central, og Tommy Thomsen vil nok ikke skulle tale om meget andet.

28BUSPix-Steen-Larsen.jpg
LÆS MERE : Boligmatadoren

28BUSPix-Aldo-Petersen.jpg
LÆS MERE : Pengemanden

28BUSPix-Peter-Norvig.jpg

28BUSPix-Hans-Henrik-Palm.jpg
LÆS MERE : Mesterbokseren

28BUSPix-Flemming-Lindeloev.jpg
LÆS MERE : Direktøren

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen