Berlingske Business
17:59Business Live er tilbage i morgen kl 7

Producenter snyder med børnetøjspriser

pix-Børn-biz

Syv ud af syv børnetøjsproducenter kræver bestemte priser hos forhandlerne, afslører Forbrugerrådets magasin Tænk.

Forbløffende ens priser på børnetøj landet over har vakt undren, og det viser sig, at syv ud af syv børnetøjsproducenter snyder med priserne hos de forhandlere, der sælger tøj og udstyr til børn.

Det viser en under cover undersøgelse, som magasinet Tænk, der hører under Forbrugerrådet, har foretaget over en periode på et halvt år.

Efter at være løbet panden mod en mur, hvor ingen ville udtale sig til citat til bladet, besluttede Tænk at gå under cover og lade som om, at det ville åbne en børnetøjsbutik under navnet Det Lille Klædeskab.

Producenterne bifaldt initiativet, men så snart talen faldt på at sælge tøjet til udsalgspriser hakkede sælgerne bremsen i og sagde, at det ville de ikke være med til - også selv om de ved, at det ikke er lovligt. Butikken skal overholde de vejledende priser, ellers vil producenterne ikke handle med butikken, lyder beskeden fra sælgerne.

”(…) nu er jeg hudløs ærlig over for dig. På et tidspunkt ønsker vi ikke at handle med dig mere, fordi vi træder de 200 andre forhandlere, vi har, over tæerne. Og jeg er ikke den eneste leverandør, der vil sige det. Det vil andre også gøre,” lyder det blandt andet fra producenten Cupcake, der snart skifter navn til Racoo, til Tænk.

Fire ud af syv producenter fortæller, at de i flere tilfælde har opsagt samarbejdet med forhandlere, der ikke har overholdt prisaftalerne.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen