Berlingske Business

Procter & Gamble overgår forventningerne på top- og bundlinje

FILES-US-CONSUMER-EARNINGS-P&G
Procter and Gamble Co. hovedkvarter i Cincinnati, Ohio. Foto:

Procter & Gamble kom ud af andet kvartal en smule foran forventningerne på både top og bundlinje.

Omsætningen i andet kvartal landede på 16,9 mia. dollar, svarende til næsten 118 mia. kr., hvilket var en spids højere end analytikernes prognose på 16,8 mia. dollar ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Kerneindtjeningen per aktie landede på 1,08 dollar, ligeledes en smule bedre end analytikernes forventninger, der lød på 1,06 dollar per aktie.

P&G fastholder forventningerne til kerneindtjeningen per aktie, men har opjusteret forventningerne til toplinjen en smule og ser nu en salgsvækst på 2-3 pct. mod tidligere 2 pct.

Procter & Gamble-aktien ligger til et plus på godt 1 pct. i det amerikanske før-marked.

WALMART-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen