Berlingske Business

Procter & Gamble lander tæt på forventningerne

PROCTER GAMBLE-RESULTS/
Arkivfoto: Procter & Gamble producerer og markedsfører blandt andet Pampers bleer. Foto:

Procter & Gamble, der producerer og markedsfører en stribe af forbrugsvarer, blandt andet Pampers bleer, kom ud af første kvartal af selskabets skæve regnskabsår med et regnskab, der ligger meget tæt op af analytikernes forventninger.

Omsætningen landede på 16,65 mia. dollar, en spids lavere end analytikernes estimater på 16,69 mia. dollar. Samlet set leverede P&G en salgsvækst på 1 pct. organisk, særligt drevet af vækst i skønshedsprodukter på 5 pct.

Kerneresultatet per aktie udgjorde 1,09 dollar, og sneg sig lige nøjagtig over analytikernes estimat på 1,08 dollar.

»Vi leverede organisk salgsvækst i et decelererende globalt marked og med et relativt stærkt sammenligningsgrundlag. Markedsandelen forbedres fortsat, og flere af vores vigtigste brands og lande vokser eller holder fast i deres markedsandel,« skriver administrerende direktør, David Taylor, i regnskabet.

FILES-US-CONSUMER-EARNINGS-P&G

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen