Berlingske Business

Private investorer mister troen på B&O-salg

Bang & Olufsen skal lave superlyd til HP-computere
ARKIVFOTO Foto:

Efter en forrygende julemåned ser aktien for den danske teknologikoncern B&O ud til for alvor at have mistet den gode julestemning og er gået over i et januarudsalg.

Således er aktien den seneste uge faldet med 10,5 pct., hvilket ifølge data fra børsmægleren Nordnet især skyldes, at private investorer sælger ud i aktien.

Det skriver Børsen.

Siden B&O før jul tog fusen på de fleste og kom med en lynregnskab for andet kvartal har der været larmende tavshed fra toppen af selskabet. Tavsheden har taget farten af rygtemøllen omkring et kommende salg af Struer-virksomheden, og dette kan være en årsag til, at de private investorer vælger at hoppe ud, mener senioranalytiker i Sydbank Morten Imsgard.

pix-B&O Play-direktør

- Jo mere stilhed, der er i B&O, jo flere begynder at tvivle på, at der sker fremdrift i forhandlingerne. Så der vil være aktionærer, der tænker, at det tager for lang tid og derfor sælger nu, siger Morten Imsgard til Børsen.

Ifølge Per Hansen, investeringsøkonom i Nordnet, kan investorerne ved et salgsflop udover et markant kursdyk være nervøse for, at likviditeten går ud af aktien ved, at der er for mange, der løber ud af døren samtidigt.

For B&O kommer kursdykket ikke særlig belejligt i forhold til et muligt salg.

- De (B&O, red) vil gerne have, at aktiekursen steg, så de kan presse prisen op. Nu er vi kommet ind i en periode med større usikkerhed, og så vil en køber næppe være interesseret i at betale så meget, siger Morten Imsgard til Børsen.

/ritzau/FINANS

h

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen