Berlingske Business
17:42

Prisstrid er slut: Tesco accepterer nu Unilevers høje priser

earnings-FILES-BRITAIN-RETAIL-EARNINGS-BUSINESS-TESCO
Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed uden at komme med nærmere detaljer. Analytikere vurderer, at Unilever i hvert fald opnåede en del af den prisstigning, som selskabet efterspurgte. Foto:

Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed.

Tesco og Unilever er nået til enighed igen, efter at Tesco onsdag fjernede Unilevers produkter fra dets hjemmeside i Storbritannien efter splid over højere priser.

Det skriver The Wall Street Journal.

Unilever har valgt at sætte priserne op på dets supermarkedsprodukter, hvilket Tesco i første omgang nægtede at acceptere. Onsdag valgte Tesco at trække Unilevers varer fra dets hjemmeside.

Prisstigningen skyldes hovedsageligt pundets skarpe svækkelse, der siden brexit-afstemningen er rundet 15 pct. mod dollaren. Det har betydet stigende importpriser i Storbritannien, der nu påvirker detailhandlen.

Hellmanns_Ben&Jerrys

Det er usikkert, hvor stor en prisstigning Unilever krævede, men personer tæt på situationen melder om et krav på omkring 10 pct., skriver The Wall Street Journal.

Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed uden at komme med nærmere detaljer. Analytikere vurderer, at Unilever i hvert fald opnåede en del af den prisstigning, som selskabet efterspurgte.

Unilever har også henvendt sig til andre britiske supermarkeder omkring stigende priser deriblandt Sainsbury.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen