Berlingske Business

Prisstrid er slut: Tesco accepterer nu Unilevers høje priser

earnings-FILES-BRITAIN-RETAIL-EARNINGS-BUSINESS-TESCO
Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed uden at komme med nærmere detaljer. Analytikere vurderer, at Unilever i hvert fald opnåede en del af den prisstigning, som selskabet efterspurgte. Foto:

Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed.

Tesco og Unilever er nået til enighed igen, efter at Tesco onsdag fjernede Unilevers produkter fra dets hjemmeside i Storbritannien efter splid over højere priser.

Det skriver The Wall Street Journal.

Unilever har valgt at sætte priserne op på dets supermarkedsprodukter, hvilket Tesco i første omgang nægtede at acceptere. Onsdag valgte Tesco at trække Unilevers varer fra dets hjemmeside.

Prisstigningen skyldes hovedsageligt pundets skarpe svækkelse, der siden brexit-afstemningen er rundet 15 pct. mod dollaren. Det har betydet stigende importpriser i Storbritannien, der nu påvirker detailhandlen.

Hellmanns_Ben&Jerrys

Det er usikkert, hvor stor en prisstigning Unilever krævede, men personer tæt på situationen melder om et krav på omkring 10 pct., skriver The Wall Street Journal.

Torsdag udstedte Unilever og Tesco i fællesskab en meddelelse om, at selskaberne var nået til enighed uden at komme med nærmere detaljer. Analytikere vurderer, at Unilever i hvert fald opnåede en del af den prisstigning, som selskabet efterspurgte.

Unilever har også henvendt sig til andre britiske supermarkeder omkring stigende priser deriblandt Sainsbury.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen