Berlingske Business

Pressede B&O på udkig efter stor TV-partner

tv b&o
Overskrift
På torsdagens generalforsamling fremlagde Bang og Olufsen en strategiplan, der skal hæve virksomheds driftsresultat betydeligt inden for en 3-årig periode. Blandt andet partnerskaber inden for produktionen af TV skal være en del af løsningen. Foto:
 

Partnerskaber inden for produktionen af TV skal være en del af løsningen på B&Os udfordringer.

Bang og Olufsen har i tre år ikke tjent penge på sin drift. På torsdagens generalforsamling fremlagde den hårdt pressede Struer-virksomhed dog en strategiplan, der skal hæve virksomheds driftsresultat betydeligt inden for en 3-årig periode. Blandt andet partnerskaber inden for produktionen af TV skal være en del af løsningen.

Det skriver Børsen og Jyllands-Posten Erhverv.

14BUSFormand-klar-til-at-sa.jpg

- Det er ambitiøst at sætte en EBIT (resultat før renter og skat, red) på 7 pct. som mål ved udgangen af vores treårige strategiperiode i 2017-18. Vi har jo ikke leveret og skabt værdi de senere år. Men det er absolut ikke endemålet. Vi skal højere op. Men der skal også ske fundamentale forandringer forandringer i B&O, sagde bestyrelsesformand i B&O, Ole Andersen, til Børsen, efter torsdagens generalforsamling.

Tv-produktionen er i øjeblikket en af de helt store udfordringer for koncernen, der sælger apparaterne med underskud. Partnerskaber med en af de helt store inden for branchen skal være en den del af de nye forandringer i B&O, der higer efter adgang til den nyeste teknologi.

- Bang & Olufsen producerer 30.000 tv-apparater om året, mens koncerner som Samsung og LG producerer 40-50 mio. eksemplarer og hyppigt sender nye modeller på markedet. Det er en udfordring, og derfor søger vi et større og langt dybere samarbejde med en teknologipartner, siger Tue Matoni, koncernchef i B&O til Jylland-Posten Erhverv.

Adm. direktør i B&O, Tue Mantoni, samt bestyrelsesformand i B&O, Ole G. Andersen, udtaler sig om krisen:

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen