Berlingske Business

Preben Damgaard skyder penge i konkurrent til Just Eat

aaa
Preben Damgaard Foto:

Navision-rigmanden Preben Damgaard skyder millioner i take away-virksomheden Orderyoyo, som vil tage en stor bid af Just Easts omsætning.

Det skriver dagbladet Børsen.

Sammen med tidligere formand i Secunia og Mofibo, Jesper Johansen, og venturefonden Seed Capital, vil Damgaard rejse 18,5 mio. kr. til det blot et år gamle selskab, der blev stiftet af serieiværksætteren Thor Angelo.

- Take away-markedet er på lige i underkanten af 100 mia. dollar om året. Det er ligesom strøm i ledningerne, alle skal have take away-mad, og det vokser hver eneste måned, siger Preben Damgaard til dagbladet Børsen.

Ifølge Preben Damgaard kan Orderyoyo, der allerede har landet aftaler med 650 spisesteder, snuppe en betydelig del af Just Eats kunder ved at være billigere og tilbyde individuelle løsninger.

Til forskel fra andre kendte madportaler, som Just Eat og Hungry.dk, tilbyder Orderyoyo restauranterne deres eget bestillingssystem på nettet og muligheden for at tilkøbe en app. Hvor det hos Just Eat er restauranterne, der betaler en vis procentdel af hver bestilling, satser Orderyoyo i stedet på en abonnementsordning, der koster 295 kr. om måneden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen