Berlingske Business

Posevin fra Brøndby sælger ud til nordmænd

Direktør i Globus Wine A/S Henning Andersen
Direktør i Globus Wine A/S Henning Andersen Foto:

Selskabet Globus Wine, der beriger danskere med vin i pose og på flasker, sælger nu ud til et norsk investeringsselskab.

Vinkometen fra Brøndby Globus Wine, der henter vin fra hele verden i store poser eller tankbiler og hælder druens saft på flasker eller bag in box, sælger ud. De fem partnere i vin-virksomheden har netop solgt en aktiemajoritet til det norske investeringsselskab Credo Partners. Det skriver Dagbladet Børsen.

01BUSWinefamly-102414.jpg

»Vi har fem med om bord i ejerkredsen i dag, og det kan være svært at blive enige om tingene. Derfor besluttede vi, at vi ville have en ny partner ind, der bestemmer, så vi kan koncentrere os mere om driften,« siger direktør i Globus Wine, Henning Andersen til Dagbladet Børsen.

Tirsdag - Morten Strunge

Hvad prisen har været for de 51 pct. af aktierne, vil Henning Andersen ikke afsløre. Men ifølge Børsens oplysninger værdisætter handlen vin-kometen til et trecifret millionbeløb. Nogle af pengene er gået til de fem partnere, og resten er blevet geninvesteret i selskabet.

25BUSBjarne-er-oekologisk#4.psd

Globus Wine sælger vin på flasker og bag in box til supermarkedkæderne Dagrofa, Coop og Dansk Supermarked. I dag nærmer Globus Wine sig en omsætning på 400 mio. kr., og i 2015 havde de et overskud på 15 mio. kr.

Globus Wine blev etableret i 2006 af de tre iværksættere Henning Andersen, Nicholas Hammeken og Uwe Petersen, siden er Lars Rasmussen og Steen Hansen kommet ind i ejerkredsen. Og efter den nye handel har de tilsammen 49 pct. af aktierne i selskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen