Den store genopblomstring af skæg, som begyndte i 2013, fortsætter med ingen tegn på stagnation - og det rammer hårfjerningsindustrien hårdt.
I 2014 faldt salget af barbermaskiner og blade med 3,6 pct. og udviklingen vil fortsætte ifølge analysefirmaet Mintel, som forsker på området. Skægget vil altså fortsætte med at barbere overskuddet i 2015.
Det skriver The Telegraph.
Virksomheder som Gillette konkurrerer i et hårdt marked om at producere stadigt mere komplicerede designs i håbet om at omvende de skæggede mænd.
Dog er der muligvis håb forude, fortæller Andy Hill, som er direktør for det britiske barberfirma King of Shaves: "Hvis det bliver en lang, varm sommer, vil folk måske genoverveje deres skæg".
Bare fordi mændene i stigende grad er behårede i ansigtet, betyder det dog ikke, at de er usoignerede. Andelen af mænd, der bruger fem eller flere produkter på ansigtet eller kroppen, er vokset fra 11 pct. i 2013 til 17 pct. i 2014. Analysen fra Mintel viste også, at kvinder investerer i de mere langsigtede metoder til hårfjerning - såsom at købe lasere til hjemmebrug.
Kære læser
Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.
Med venlig hilsen
Redaktionen