Berlingske Business

Populær skægtrend rammer barberkæmper

RUSSIA-CONTEST-BEARD-MUSTACHE-FEATURE
Overskrift
Foto:
GERMANY/
Overskrift
Justin Kellermeier of the U.S. poses with his beard art work before the Beard World Championship 2013 in Leinfelden-Echterdingen near Stuttgart November 2, 2013. Kellermeier needs more than 5 hours for his art work. More than 300 people from around the world compete in different moustache and beard categories. REUTERS/Michaela Rehle (GERMANY - Tags: SOCIETY) Foto:

Den store genopblomstring af skæg, som begyndte i 2013, fortsætter med ingen tegn på stagnation - og det rammer hårfjerningsindustrien hårdt.

I 2014 faldt salget af barbermaskiner og blade med 3,6 pct. og udviklingen vil fortsætte ifølge analysefirmaet Mintel, som forsker på området. Skægget vil altså fortsætte med at barbere overskuddet i 2015.

Det skriver The Telegraph.

Virksomheder som Gillette konkurrerer i et hårdt marked om at producere stadigt mere komplicerede designs i håbet om at omvende de skæggede mænd.

movember gillette

Dog er der muligvis håb forude, fortæller Andy Hill, som er direktør for det britiske barberfirma King of Shaves: "Hvis det bliver en lang, varm sommer, vil folk måske genoverveje deres skæg".

PROCTERANDGAMBLE-RESULTS/

Bare fordi mændene i stigende grad er behårede i ansigtet, betyder det dog ikke, at de er usoignerede. Andelen af mænd, der bruger fem eller flere produkter på ansigtet eller kroppen, er vokset fra 11 pct. i 2013 til 17 pct. i 2014. Analysen fra Mintel viste også, at kvinder investerer i de mere langsigtede metoder til hårfjerning - såsom at købe lasere til hjemmebrug.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen