Berlingske Business

Populær kaffekæde sat til salg

Pics-Baresso
Administrerende direktør Kenneth Luciani sætter sammen med resten af ejerkredsen Baresso til salg. Foto:

Danske Baresso skal sælges efter flere år med stor vækst, men med en presset bundlinje. Nu ser kaffekæden endelig ud til at tjene penge, og det vil aktionærerne udnytte.

Til Salg-skiltet er sat i vinduet på en af landets mest populære kaffekæder. Salgsprisen på den hastigt voksende Baresso-kæde forventes at ligge på et trecifret millionbeløb.

Det skriver Jyllands-Posten.

Efter flere års hårdt presset økonomi ser kaffekæden langt om længe ud til at have fået styr på indtjeningen. Baressos seneste årsregnskab viser en bruttofortjeneste på mere end 100 millioner kroner, men også et underskud på bundlinjen. Det skyldes, at ejerne og ledelsen har satset massivt på en turn-around af virksomheden, og her har omkostningerne været store.

pix_baresso1505

I følge Jyllands-Postens oplysninger er Baresso sat til salg gennem investeringsbanken Carnegie. Baressos nuværende formand Patrick Howaldt har været formand for kameraproducenten Phase One i flere år. Den blev for nylig solgt til en engelsk kapitalfond med rådgivning af netop Carnegie.

Håber er at komme i kontakt med potentielle købere fra udlandet, som kan se muligheder i at brede Baresso-konceptet ud til resten af verden, skriver Jyllands-Posten.

 Baresso kaffebar på Rådhuspladsen.

Den danske kaffekæde blev etableret i 2000 af stifteren Kenneth Luciani og beskæftiger mere end 200 ansatte på landsplan. Den første kaffebar blev åbnet på Højbro Plads, og siden da er 30 kaffebarer åbnet på attraktive adresser rundt om i landet, blandt andet på Rådhuspladsen i København.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen