Berlingske Business

Pigerne sikrer fremgang for amerikansk Lego-konkurrent

US-170825635
ARKIVFOTO Foto:

Særligt salget af legetøj målrettet piger var med til at øge omsætningen for legetøjsproducenten Hasbro.

Lego-konkurrenten Hasbro har på det seneste haft held med at ramme små pigers smag med de produkter, man har sendt på markedet.

Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, hvor Hasbro omsatte for 1,68 milliarder dollar.

Det svarer til en vækst på 14 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Det er særligt legetøj i Hasbros pigekategori, der er ansvarlig for fremgangen.

Tøjet fra Disneys Frost-film og prinsesseunivers har solgt rigtigt godt, nøjagtigt som den filmaktuelle Trolls-serie har medvirket til en omsætningsfremgang på 57 procent.

JAPAN-TOYSHOW/

For drengenes vedkommende har Transformers-legetøjet, Nerf-skumpistolerne og det nye Yo-Kai Watch været blandt sællerterne i kategorien, som dog kun opnåede en beskeden fremgang på to procent.

Nettoindtjeningen steg med hele 24 procent til 258 millioner dollar, og det kommer aktionærerne til gode,

Alt i alt er 112 millioner dollar sendt tilbage til aktionærerne i kvartalet - enten i form af udbytte eller aktietilbagekøb.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen