Berlingske Business

Pelskongen trimmer sig til det internationale marked

Luksusmodehuset Birger Christensens adm. direktør Jens Birger Christensen
Luksusmodehuset Birger Christensens adm. direktør Jens Birger Christensen Foto:

Kongen inden for luksuspelsmode, Birger Christensen, har travlt med markere sig internationalt og salget vokser bare støt og roligt.

Den kongelige danske hofleverandør af pelsmode, Birger Christensen, fortsætter ufortødent en lang årrække med vækst. Sidste år steg salget gennem egne butikker og eksport med godt 6 pct. til 136 mio. kr

Driftsoverskuddet dykker imidlertid til 2,6 mio. kr. fra 3,5 mio. kr. i 2014, og det skyldes ikke mindst omkostninger til udvikling af nye produkter under Birger Christensen Brandet og investeringer i øget internationalisering af brandet og udvidelse af eksportmarkederne.

Modeshow Birger Christensen

Og øverst på internationaliseringslisten står Kina. For knap tre år siden indledte Birger Christensen efter et langt tilløb en offensiv i Kina for at få greb om de stenrige kinesiske kunder.

I et joint venture med Industrialiseringsfonden for Udviklingslande (IFU) og med en kinesisk partner etablerede Birger Christensen showroom i Beijing, hvor kineserne kunne lære det eksklusive men også internationalt ukendte danske brand at kende. Nu har Birger Christensen og IFU imidlertid købt den kinesiske partner ud, fremgår det af årsregnskabet.

Pix-Birger

»For bedre at kunne styre udviklingen og ekspansionen af Birger Christensen i Kina, har Birger Christensen sammen med IFU valgt at iværksætte et tilbagekøb af aktier i Birger Christensen Trading (Beijing) Co, hvilket vil betyde, at ejerskabet overgår til Birger Christensen og IFU,« hedder det i regnskabet.

I år vil det familieejede firma fortsat arbejde på at udvikle sortimentet og antallet af salgssteder, ligesom der skal ske en større ombygning af flagskibsforretningen på Strøget i København. Sammen med den fortsatte internationalisering skulle det gerne føre til fremgang i indtjeningen i år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen