Berlingske Business

Parken har konkrete planer om Lalandia 3

Agent Medie Billund
Lalandia går godt og er et område, hvor Parken også gerne vil ekspandere. Og man er langt fremme med planerne om det. Arkivfoto. Foto:

Lalandia går godt og er et område, hvor Parken også gerne vil ekspandere. Og man er langt fremme med planerne om det.

Lalandia kører godt og resultatet er faktisk "like for like" forbedret 7 mio. kr. på bundlinjen i 2015. Det siger bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment Bo Rygaard til Ritzau Finans.

- Det går virkelig virkeligt godt. Det er en meget sund forretning, siger han og fremhæver, at Lalandia på sammenlignelig basis leverer en forbedring i runde tal på 7 mio. kr. på bundlinjen, da selskabet i 2014 havde engangsindtægter på 7 mio. kr.

Parken

Omsætningen steg til 431,7 mio. kr. sidste år fra 415,5 mio. kr. året før. Lalandia leverede et overskud før amortisering og særlige poster på 69,3 mio. kr. i 2015 mod 71,1 mio. kr. i 2014.

Samtidig steg lønomkostningerne i Lalandia med 6,3 mio. kr., men formanden venter, at det udjævner sig.

- For at bære omsætningsstigningen og grundet mange nye aktiviteter skal vi have mere personale, og det er baggrunden for, at lønomkostningerne er steget i 2015, forklarer han.

til bm f Bo Rygaard

TREDJE LALANDIA PÅ VEJ

Lalandia går godt og er et område, hvor Parken også gerne vil ekspandere. Og man er langt fremme med planerne om det.

- Vores lyst til at investere i et Lalandia 3 hænger snævert sammen med Erhvervs- og Vækstministeriets nye tiltag indenfor turisme, forklarer Bo Rygaard men siger, at det er for tidligt endnu at være meget mere konkret.

- Det er for tidligt at løfte sløret for mere. Jeg synes ikke, at det er fair at konkretisere nærmere. Der skal være tilstrækkelig bundklang, når vi melder ud, siger han videre, men venter at kunne melde noget ud i løbet af i år.

- Og jeg håber det bliver positivt, lyder det fra Parkens bestyrelsesformand.

FCK

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen