Berlingske Business

Parken-formand: Aldrig tilfreds med underskud, men ikke utilfreds

til bm f Bo Rygaard
Formand for Parken Sport & Entertainment Bo Rygaard er ikke tilfreds med at levere et underskud for 2015, men alligevel. Foto:

Formand for Parken Sport & Entertainment Bo Rygaard er ikke tilfreds med at levere et underskud for 2015, men alligevel. Det siger han til Ritzau Finans.

- Man er aldrig tilfreds med et underskud, men man skal forstå underskuddet, siger formand for Parken Sport & Entertainment Bo Rygaard.

Han fremhæver, at det underskud, som Parken leverer på 46 mio. kr. før skat "lå indenfor den skive", selskabet præsenterede i august. Det er bestyrelsesformanden tilfreds med.

FCK

Det, der er utilfredsstillende, er, at fodboldholdet FCK ikke kom til gruppespillet. Det karakteriserer bestyrelsesformanden som "skuffende og utilfredsstillende".

Med til at forstå underskuddet skal desuden også, at det var Bo Rygaards første år som bestyrelsesformand. Han tiltrådte 1. april.

- 2015 var et omstillingsår på flere områder: mit første som formand, og vi købte ret betragteligt ind af nye spillere og solgte ingen. Det påvirker resultatet direkte, når der er netto køb, lyder hans forklaring.

Valget at satse på flere spillere og ikke sælge var et helt bevidst valg, som han er glad for blev truffet.

FCK bekræfter Leicester-bud på Daniel Amartey Superliga: FC K

- Det (nettospillerkøb, red.) valgte vi at gøre, og det er jeg som formand rigtig glade for nu med det hold, vi har i dag, siger han og understreger, at det er en langsigtet strategi.

- Vi ser langsigtet på det. Vi skal have et superligahold, der ligger på det niveau, vi gør i dag, slår han fast.

FCK er placeret på førstepladsen i Superligaen, og efter at have vundet 6-2 over AaB i weekenden er der 9 point ned til Sønderjyske.

Forventningerne til fodboldholdet er også bag de positive forventninger til hele 2016, som Parken har.

donØ

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen