Berlingske Business

Parken: Både Lalandia, FCK og Fitness DK trækker ned

Parken
Parken nedjusterede sine forventninger så sent som den 7. august, da fodboldholdet FC København var røget ud af kvalifikationen til Europa League. Foto:

PARKEN Sport & Entertainment leverede mandag eftermiddag regnskab for andet kvartal af 2015, og der er ikke meget at juble over for de fodboldglade aktionærer.

Selskabets driftsresultat landede på beskedne 2,5 mio. kr. mod 17,7 mio. kr. i andet kvartal sidste år. Nettoresultatet endte på minus 6 mio. kr. mod 4,5 mio. kr. i samme periode sidste år.

Selskabet fastholder forventningerne til 2015 om en omsætning på cirka 1050 mio. kr. og et resultat før skat på minus 45 til minus 55 mio. kr. for 2015. Det skal dog ses i lyset af, at Parken nedjusterede sine forventninger så sent som den 7. august, da fodboldholdet FC København var røget ud af kvalifikationen til Europa League.

rr

FC København røg ud af kvalifikationsrunderne til turneringen efter et 2-3-nederlag på hjemmebane mod den upåagtede tjekkiske klub Jablonec.

Udover den udeblivende succes på fodboldbanen var der også problemer at spore på koncernens øvrige forretningsområder.

- I Lalandia og Fitness DK har udviklingen i de første seks måneder af 2015 ikke været i overensstemmelse med koncernens forventninger. I Lalandia har en ombygning i Rødby betydet et fald i antallet af solgte boligdøgn, og i fitness dk har de fortsat vanskelige markedsvilkår på fitnessmarkedet medført en utilfredsstillende resultatudvikling, skriver selskabets ledelse i regnskabet.

TV: Parken nedjusterer forventningerne til årets resultat

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen