Berlingske Business

Pandoras udvidede Disney-aftale kan tilføre noget vækst

Pandora
ARKIVFOTO Foto:

Pandoras udvidede strategiske alliance med Disney er et vidnesbyrd om, at den amerikanske underholdningskoncern har været tilfredse med den aftale, der frem til nu kun har omfattet USA og Asien.

Fremover skal forbrugerne i Europa, Mellemøsten og Afrika også tilbydes den Disney-inspirerede Pandora-kollektion, og det kan tilføje noget vækst til de regioner, siger aktieanalytiker Søren Løntoft Hansen fra Sydbank til Ritzau Finans.

»Pandora er afhængig af innovation, og at man er i stand til hele tiden at tilbyde nye smykkekategorier til forbrugerne. Det er noget, der kan bidrage til væksten på de her markeder. Men jeg tror egentlig, at man måske allerede har plukket de lavthængende frugter, i og med at interessen omkring Disney formentlig er størst blandt de to forbrugsgrupper, som alliancen indtil videre har omfattet, nemlig de amerikanske og asiatiske forbrugere. Men selvfølgelig er det også positivt, at man kommer ud på de her markeder,« siger Søren Løntoft Hansen.

Pandoras aktie har reageret afdæmpet positivt på den udvidede alliance med en stigning på 0,2 pct. til 656 kr.

Pandora Pandora glimter næstmest blandt store europæiske aktie

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen