Berlingske Business

Pandora vil gøre regnskaber mere gennemskuelige

Pandora frifindes i sag om børsfølsomme oplysninger
ARKIVFOTO. Foto:

Pandora justerer nu i den måde, hvorpå smykkeselskabet laver regnskab. Det sker blandt andet for at sikre mere gennemsigtighed i tallene, siger Pandoras finansdirektør, Peter Vekslund, på et pressemøde torsdag.

- Vi har ikke ændret i vores regnskabsmetode side 2010. Og der er sket en betydelig udvikling i Pandora siden dengang, siger Peter Vekslund.

Og tallene taler for sig selv. Pandora er vokset fra at have en omsætning i 2010 på 6,7 mia. kr. til 16,7 mia. kr. sidste år, mens driftsoverskuddet (EBIT) er steget til 5,8 mia. kr. i 2015 fra 2,4 mia. kr. i 2010.

Smykkegiganten Pandora fortsætter vild vækst i hele verden Pan

- Den nye regnskabsopgørelse skal reflektere Pandoras forretning i dag og sikre blandt andet mere gennemsigtighed i vores afrapportering, siger finansdirektøren.
Pandora vil fortsat opgøre salget og omsætningen i de allerede eksisterende regioner: Americas, Asia Pacific og Emea, hvor sidstnævnte tidligere gik under navnet "Europe".

- Vi vil komme med flere detaljer om regionerne end tidligere - nu blandt andet på alle butikstyper, siger Peter Vekslund.

Pandora


Den nye regnskabsstruktur vil blive taget i brug fra og med regnskabet for første kvartal, som offentliggøres 10. maj.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen